Uppdatering av helgen..

I torsdags så lånade jag mammas bil och vi åkte till Öppnis istället jag och K me lilla W & N..
D blev jättetrevligt ändå även fast jag inte hade min bil..
Men åter till den historien iaf så fick jag bilen i fredags..
Fyf*n va arg jag va..
Men nu är den tillbax iaf så nu ska jag bara införskaffa ett takräcke så vi kan få på takboxen för det är inte lätt att åka iväg på turne med syskonvagnen i bilen för det blir smockat me grejer i bilen..

Vi åkte ju upp till Hälsingland i fredagskväll för att gå på min fasters 50-års fest i lördags..
Så vi åkte upp på fredagskvällen och då hann vi mest prata lite och bädda iordning å sen va d nannatajm..
På lördan så gick vi upp och åkte iväg till Hudiksvall och gick på Buspalatset med min kusin K och hans lilla M..
M och Bella lekte rätt så bra iaf även fast han är lite äldre men d gick ganska bra iaf..
Innan dess bar det av till den obligatoriska shoppingturen på Dollarstore.. Haha varje gång åker vi dit och hittar massa "välbehövligt" eller inte.. :D
Nä men man hittar alltid massa saker där..
Senare på kvällen var det iaf fest.. Riktigt trevligt med god mat och bra musik..
Först var det en typ av toast skagen fast utan skagen.. :) Det var någon röra med potatis..
Sedan var det Potatisgratäng och kallskuret.. Mumma..
Sedan bjöds det på tårta..

Underhållningen var först en kille som körde breakdance..
Sedan kom en gammal kompis in där och det visade sig att dom skulle spela..
Världen är bra liten faktiskt.. :)
Kul att se honom igen iaf..

Sedan på söndagen så gick vi upp och fikade och sedan bar det av hem..

Igår var vi och handlade för vi skulle göra pepparkakor här hemma men tiden rann iväg för jag kollade på när ett hus flyttades här uppe på gården..
Sen när vi kom hem så blev det bara en sen lunch och sedan tog vi det mest lugnt..

Idag så har jag vart på BVC och träffat läkaren där så han kunde kolla Flizans näsa för nu e jag less på denna nästäppa..
Men han kollade lite och så sa han att hon är dunderförkyld..
Tycker det låter mycket märkligt etersom det hållt i sig i två månader nu..
Men jag är ju ingen läkare så jag kan ju inte säga att dom har fel heller..
Hon har trånga näsgångar åxå sa han så det KAN ju vara därför det sitter i länge det vet man ju inte..
Hon ska ju på 6-månaders koll om en månad så är hon inte bättre då så får dom kolla igen..
Det är ju inte helt täppt hela tiden men man hör ju att det inte är helt fritt lixom..
Jaja det är väll bara avvakta.. Jag fick iaf tips om en annan nässpray som jag kan testa och se om det blir bra..
Så det får jag väll ta och göra..
Sen så tog jag och min mor en sväng till stinsen för hon skulle byta lite julklappar och jag hittade en del jag med så nu är jag så gott som klar..
Ska köpa lite till till Flizan bara..
Sen gick vi och åt lite lunch och så köpte hon lite presenter till mig för jag fyller ju år idag.. :D

Sedan så åkte jag hem och städade lite och sedan började folket dimpa in..
Först kom mamma ner och sedan kom bror B och sedan älsklingen..
Sedan kom svärmor och svägerskan med barn..
Sedan kom M och H..
Har vart en alldeles lagom dag..
Fått fina kläder, fina blommor, presentkort..
Hur bra som helst..
Sen ska ja få pengar av min far som ska gå till en tatuering hade jag tänkt..

Imorrn ska jag byta storlek på en klänning jag fick av min P och sen tror jag att jag ska försöka hinna baka med Bellizen.. :)

Ja nu blev det ett lååååååångt inlägg.. Ska försöka uppdatera oftare så det slipper bli så långt..

Imorgon lovar jag att det kommer lite bilder åxå.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0